sreda, 22. december 2010

Mandljevo mleko

Mandljevo mleko je mleku podoben napitek iz zmletih madljev in vode. Njegove prednosti so, da ne vsebuje laktoze, kazeina (mlečna beljakovina) in horesterola. Ima tudi manj nasičenih maščob kot kravje mleko. Zaradi tega je dobra alternativa kravjemu mleku za vse, ki slabo prenašajo laktozo in kazein. V primerjavi s sojinim mlekom pa je tudi bolj okusno.
Pri nas se ga v navadnih trgovinah ne da dobiti, mogoče ga imajo v kateri izmed specializiranih trgovin z zdravo prehrano, vendar pa verjetno stane čez 2 EUR kot podobni napitki iz riža, ovsa, soje, ... Kar precej. Se ga pa da za pol ceneje narediti tudi doma. Potrebujemo samo mandlje, vodo in blender oziroma multipraktik s katerim zmeljemo namočene mandlje.
Jaz sem za prvič probala z pol skodelice mandljev (100 g), ki sem jih zjutraj namočila.


Potem sem popoldan vodo odlila in dala mandlje v blender ter nalila na nje 1 skodelico vode, vklopila blender na največjo hitrost. Čez par minut sem dolila še 1 skodelico vode in še malo zblendala.


Ker se mandlji ne zmeljejo povsem, je potrebno vse skupaj precediti. Lahko skozi gosto cedilo ali gazo.


Ostanek sem shranila in bom porabila pri pripravi muffinov.


 Na koncu je nastalo okoli 6 decilitrov mandljevega mleka. V hladilniku se baje obdrži en teden.


Podobno lahko naredimo tudi lešnikovo ali ovseno mleko. Za riževo in sojino pa je postopek enak, vendar je potrebno zmleto zadevo preden jo precedimo še kuhati.

1 komentar: